Informace, prodej, pronájem, výkup, hypotéky, byt, dům, pozemek, Mladá Boleslav
Header image

Jak nejhůře prodat nemovitost?

Vloženo od lasek v Prodej nemovitostí

Při prodeji nemovitosti, přirozeně chceme, pokud možno, prodat ji co nejdráž, s nejmenšími starostmi a hlavně co nejrychleji. Mnoho lidí  našlo způsob, jak prodat nemovitost zdaleka tím nejhorším způsobem, tedy se ztrátou spousty času, nervů a hlavně za nejhorší možnou cenu.

 Rád Vám tento způsob, kterým prodává nemovitost velké množství lidí  popíšu. V  tomto   případě, jako první dají nemovitost na jeden ze soukromých inzertních serverů. Ještě před tím se podívají na realitní servery a zjistí, za kolik se v dané lokalitě nemovitosti nabízejí (nikoliv prodávají!), přidají k tomu pár stovek tisíc navíc přece prodávají nemovitost bez realitky a nemusí platit provizi. Následně jim volá  velké množství realitních kanceláří, falešných kupců, realitních turistů a pár skutečných zájemců. Jejich nadšení každým dnem stoupá, takový zájem! Přidají tedy ještě pár desítek tisíc, přece nebudou prodávat pod cenou.

Výsledek? Po zhruba 14 dnech až měsíci jejich nadšení upadá a mění se v zoufalství. Už dávno nemají kontrolu nad tím, kolik RK jejich nemovitost inzeruje, rozdíly mezi cenami jednotlivých inzerátů dosahují desítek procent, žádnou reálnou nabídku na prodej nedostali, volají jim další  realitní kanceláře s dalšími a dalšími “ZÁJEMCI“. Když se konečně kupec objeví , tak s radostí udělá soutěž mezi  RK. Veškeré obvolá a řekne, že složí provizi (samozřejmě minimální možnou) té  RK, která mu vyjedná největší slevu. To má za však důsledek to, že se samoprodejce naprosto zbytečně dostane pod enormní tlak jednoho či dvou zájemců, často tlak neustojí a nakonec absurdně prodá  nemovitost několik procent pod cenou.

 Kam se poděli zájemci, kteří by byli ochotni zaplatit normální tržní cenu, případně cenu vyšší? Nezavolají! Nemovitost je nedůvěryhodná a něco tam přeci musí být špatně, když se inzeruje za několik různých cen a není ji schopno prodat několik realitních kanceláří. Zájemci raději zavolají na jinou  profesionálně nafocenou nemovitost, připravenou k inzerci po homestagingu nebo elementárním úklidu, nepředraženou a hlavně nabízenou jednou RK a ne deseti. Klienti  by měl pochopit, že služby kvalitní RK nejsou jen o tom „shrábnout“ provizi, ale zejména o tom, nemovitosti prezentovat tak, aby se daly prodat o x procent dráž než by ji prodal samoprodejce sám. Pouze část z těchto procent, které klientovi RK vydělá si vezme  jako odměnu. To, že se v civilizovaném světě 98% nemovitostí prodá přes RK má svůj důvod a klienti by si měli dobře rozmyslet, jakým způsobem zhodnotí svůj celoživotní majetek.“

Autor: Dmitrij Michajlov, Člen dozorčí rady Realitní Komory ČR,

Můžete sledovat všechny odpovědi k tomuto příspěvku zkrz RSS 2.0 Komentáře jsou uzavřeny.